• Hurtig Levering
  • Gratis fragt
  • 30 dages returret
  • Sikker betaling

HANDELSVILKÅR

1. Om Nenista.dk

Nenista.dk er en virksomhed stiftet i 2018. Vi er en fordelsklub, hvor vores ønske og mål er at skabe de største, samt bedste besparelser på et bredt udvalg af varer til vores medlemmer. Jo flere medlemmer, jo flere og bedre varer samt rabatter.

Vi vil til enhver tid forsøge, at have de laveste priser. Ligeledes vil vi også gøre alt for, at vores varer er billigere end hos almindelige danske webshops og detailbutikker. Hvis du ser en vare hos andre almindelige webshops eller detailbutikker, er du meget velkommen til at kontakte os. Vi vil, såfremt det er muligt nedsætte prisen, således den er mindre, end prisen du fandt.

Vi ønsker at have et relevant udbud af varer til dig og hele familien, og derfor håber vi, at vores medlemmer vil kontakte os, hvis specifikke varer ønskes.

Vi arbejder konstant på at skaffe nye tilbud til vores medlemmer med så høje rabatter som muligt. Dette kan derfor betyde, at nogle varer kan forekomme i mindre partier og dermed heller ikke altid i ønsket størrelse eller farve. Vi vil hos Nenista.dk anskaffe varer inden for bl.a. fodtøj, personlig pleje, legetøj, husholdning, køkkentilbehør og elektronik.

2. HANDELSBETINGELSER FOR Nenista.dk

Nenista er en medlemsklub, der sikrer alle medlemmer store rabatter på kendte mærkevarer inden for kosmetik og parfume, personlig pleje ting til hjem og have m.m. For at blive medlem hos Nenista skal du være fyldt 18 år, og du skal bekræfte dette, når du melder dig ind ved dit første køb. Nenista er kun for privatpersoner. Det koster DKK 149 om måneden at være medlem. Abonnementet hæves hver måned, indtil du ikke længere vil være medlem. Du kan opsige dit medlemskab når det passer dig ved at logge ind på Nenista.dk via login-ikonet oppe i højre hjørne. Og klikker på knappen: "Opsig medlemskab". Du kan også sende en e-mail med dit ønske om opsigelse.

Det er ikke muligt at handle på Nenista.dk uden et medlemskab.

3. SÅDAN KØBER DU

Når du handler på Nenista.dk  bliver du medlem af fordelsklubben og dermed få adgang til de mange rabatter og særtilbud, skal du vælge medlemsprisen når du tilføjer en vare til din kurv. Vælger du at købe til medlemspris, vil du automatisk få tilføjet et medlemskab i din indkøbskurv. Er du nyt medlem, får du selvfølgelig tilbudt en gratis prøveperiode på 7 dage. Den gratis prøveperiode er dermed din mulighed for at afprøve medlemskabet og opleve de mange fordelagtige medlemstilbud. Hvis du har været medlem inden for de seneste 6 måneder, vil du i stedet få tilføjet en måneds medlemskab à DKK 149 med din ordre. Vi anbefaler at du benytter dig af din gratis prøveperiode og dermed opnår ekstra rabatter ved din første ordre. Husk at du kan afmelde dit medlemskab når du ønsker det.

Efter din ordre er gennemført, vil du få tilsendt en ordrebekræftelse pr. e-mail, og du vil modtage endnu en e-mail, når vi afsender din ordre.

Hvis du ønsker at modtage en fysisk kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til os.

4. BESTILLING

Hos Nenista kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på sitet, vil vi meget gerne høre fra dig på e-mail.

5. ANNULLERING AF BESTILLING

Hvis du har oprettet et køb og ønsker at annullere din bestilling, så skal du logge ind med din mail og dit kodeord under login-ikonet oppe i højre hjørne. Herefter skal du klikke på “Mine Ordrer". Under "Mine Ordrer" skal du klikke på info-knappen til højre for den ordre, du ønsker at annullere og herefter klikke på "Annuller ordre". Det er kun muligt at annullere en ordre, hvis vores lager ikke er begyndt at håndtere ordren.

6. OM PRISERNE PÅ Nenista.DK

Medlemspriser er de priser som tilbydes alle medlemmer af Nenista. Medlemspriserne sikrer alle medlemmer besparelser på op til 80%. For at undgå videresalg, er det kun muligt at købe op til 6 stk af den samme vare til medlemspris pr. ordre. Normalpriserne er til de kunder som ikke ønsker medlemskab.

7. BETALING

Alle betalinger gennemføres teknisk med Nets og Teller som kortindløsere. På Nenista.dk kan der betales med Dankort, Visa, Visa electron og Mastercard. Alle betalings- og kortgebyrer er indeholdt i prisen og afholdes således af Nenista. Betaling for medlemskab samt varer på Nenista kan kun ske med betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Nenista.dk, eller når dit medlemskab påbegyndes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

8. FORSENDELSE

Ordrer bestilt hos Nenista leveres enten via GLS eller Bring til din adresse (omdelt) eller til en pakkeshop/pakkeboks med Forventet leveringstid er 1-2 hverdage. Der er gratis levering for medlemmer på ordrer til pakkeshop, pakkeboks (uden omdeling) og til din adresse (omdelt). For ikke-medlemmer er fragtprisen 39 kr. Nenista har ansvaret for varerne, indtil de er leveret.

9. FORTRYDELSES- OG RETURRET (RETURVARER)

Nenista yder fortrydelsesret på 30 dage (den lovpligtige fortrydelsesret er på 14 dage). Fristen gælder fra den dag du modtager varerne.

Hvis du vil fortryde og returnere en eller flere varer, skal du inden for 30 dage informere os om dette.

Hvis varen er forseglet, hvilket kan være tilfældet af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, er der ikke fortrydelses- og returret, hvis forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

10. RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Omkostninger ved returnering af varer, skal du selv betale. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, da du bærer risikoen for varen. Husk at give kundeservice besked om din returnering på info@nenista.dk efter at du har afsendt din pakke, så de kan starte behandlingen af din sag.

11. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Ved brug af plejeprodukter, dufte og kosmetik kan den originale emballage udgøre en væsentlig del af varens værdi. Vi opfordrer derfor til, at du altid sender denne med retur i ubeskadiget stand.

12. TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Du skal give os besked om, at du har nægtet at modtage pakken.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

13. HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

14. REKLAMATIONSRET

Nenista yder dig den lovpligtige reklamationsret på 24 måneder fra levering. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk at for varer med en begrænset levetid er reklamationsretten ligeledes begrænset.

15. HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?

Såfremt du opdager en fejl eller en mangel ved en vare, der er købt på Nenista.dk, skal du hurtigst muligt eller inden for rimelig tid efter du har opdaget manglen, rette henvendelse til os på Nenista.dk, hvorefter vi vil håndtere din reklamation. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

16. REFUSION AF FRAGTOMKOSTNINGER

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Hvis din reklamation er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.

17. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsnings adresse: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her ec.europa.eu/odr

18. HÅNDTERING AF PERSONLIGE OPLYSNINGER

Når du er oprettet som kunde hos Nenista.dk, så opbevares dit navn, din adresse, dit telefon nummer og din e-mail adresse i et elektronisk kundekartotek. Kun ansatte hos Nenista.dk kundeservice har adgang hertil.

Vi gemmer disse personoplysninger med det formål at kunne levere de bestilte ordrer til dig. Vi opbevarer også personoplysninger i forbindelse med overholdelse af bogføringslovens regler, hvorefter regnskabsmateriale skal opbevares i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som materialet vedrører.

Inden der evt. gemmes øvrige personoplysninger via Nenista.dk, sikrer vi, at du altid er indforstået hermed og ved præcis hvilke oplysninger, der gemmes.

Vi sender kundeoplysninger krypteret.

Som oprettet kunde hos Nenista har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og ret til indsigt i, hvilke oplysninger, vi har registreret om dig. Dine rettigheder har du efter Persondataloven. For mere information eller henvendelse om indsigt kontakt Nenista

Den dataansvarlige på Nenista.dk er Nenista

Oplysninger afgivet til Nenista.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

19. COOKIES

Nenista anvender cookies. Det gør vi udelukkende for at gøre det lettere for dig at logge ind og for at vise dig relevante produkter og nye tilbud, når du besøger Nenista.dk

En cookie er en lille fil, der indeholder oplysninger om du er ny- eller tidligere kunde, hvilke produkter du besøger, samt andre forhold om din adfærd på websitet. Cookien lagres på din PC, tablet eller mobiltelefon.

Én cookie kan ikke identificere dig som person, kun genkende din PC, tablet eller mobiltelefon og derved sikre dig en tilpasset udgave af Nenista.dk

Vi gemmer typisk en cookie i 6 måneder.

20. WEBSTATISTIK

Du har mulighed for at indstille din browser, så den giver en advarsel, når du modtager en cookie. Du har også mulighed for at slå brugen af cookies helt fra i din browser.

Hvis du ønsker at slette dine cookies, kan dette gøres fra din browsers indstillinger. Hvis du har spørgsmål angående dine cookies, kan du henvende dig til Nenista.dk

21. ANSVARSFRASKRIVELSE

Priserne på Nenista er dagspriser, og vi tager derfor forbehold for eventuelle ændringer af afgifter og priser samt force majeure, herunder arbejdskonflikt.

22. MEDLEMSKab hos nenista.dk

Nenista.dk er en medlemsklub, hvor medlemmerne kan opnå store rabatter og besparelser på en masse forskellige kendte mærkevarer inden for personlig pleje, hjem og have, kosttilskud. medlemskabet på Nenista.dk er et abonnement der betales løbende - dog tilbyder vi den første uge gratis. Betalinger hos Nenista.dk foregår med betalingskort (Dankort, Visakort og Mastercard), og betalingsgebyrer afholdes af Nenista.dk. De er dermed indeholdt i de produktpriser og priser på medlemskab, som er oplyste.

Det er kun privatpersoner som er fyldt 18 år, der kan blive medlem - det er dermed op til den enkelte, at være ansvarlig for dette.

Din accept af abonnementsbetingelserne

Accepterer du de gældende abonnementsbetingelser på Nenista.dk, accepterer du via dette, at Nenista.dk må trække det fulde medlemsbeløb periodevist, indtil du vælger at opsige abonnementet. Første uges medlemskab/abonnement er gratis. Herefter overgår dette til et løbende månedsabonnement som er på DKK 149 pr. måned - dette abonnement kan opsiges, så snart du har lyst.

Ved dit første køb, modtager du en kvittering på e-mail.

23. OPSIGELSE, BINDINGSPERIODE OG MEDLEMSKAB

Du kan opsige dit medlemskab ved selv aktivt at gå ind på hjemmesiden og opsige dit abonnement. Opsiger du dit medlemskab, vil du omgående miste alle dine fordele og ikke have adgang til dette i den resterende tid, derfor anbefales det at afvente med og afmelde sig til dagen inden de 7 dage er udløbet, sæt gerne kryds i din kalender så du ikke glemmer dette. Efter dit medlemskab er opsagt vil der ikke blive trukket yderligere beløb på din konto, medmindre du vælger at genaktivere dit medlemskab hos os ved at foretage en ny handel på Nenista.dk.

Hvis dit betalingskort snarest udløber (eller er udløbet), kan du blot ved at lave et nyt køb, indtaste oplysningerne, eller kun ind under min profil og vælg skift kreditkort.

Afmelder man sig Nenista.dk og igen på et senere tidspunkt køber vores produkter til medlemspriser, genaktiveres ens medlemskab samtidig med at der trækkes DKK 149 for en måneds medlemskab, samt hvis der er et udestående beløb for tidligere ubetalt medlemskab trækkes det også.

En påmindelse sendes hvis ubetalt faktura og debiteres 60 SEK som påmindelsesgebyr.

24. TILLADELSE, INDSIGELSE OG PROCEDURE VED NYT KORT

Du kan til enhver tid ubetinget tilbagekalde din tilladelse til at vi fremover trækker et beløb på din konto. Herefter vil vi i stedet fremsende en faktura, hvis du ikke har opsagt aftalen. Hvis du opdager en eller flere uautoriserede debiteringer, kan du gøre indsigelse over for din kortudbyder senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen. Hvis kortet ikke længere kan bruges (f. eks. pga. udløb, spærring mv.), og du ønsker at fortsætte dit medlemskab, skal vi bede dig opsige aftalen med os, og indgå en ny aftale, med dit nye kort.

25. KOTINDEHAVERS ANSVARS- OG ANSÆTTELSESFORHOLD

Selve indmeldelsen på Nenista.dk er bindende fra det øjeblik, hvor du bestiller din første ordre - derved tages dit medlemskab i brug, og du er som medlem på Nenista.dk, og kortholder, forpligtet til at betale fuldt beløb for hele din medlemsperiode samt efterfølgende abonnement hævninger. Dette indtil du selv opsiger dit abonnement/medlemskab - første uge er gratis. Ved din accept og af abonnementsbetingelser samt handelsbetingelserne bekræfter du at være over 18 år og myndig til at indgå denne aftale, vi gør for god ordens skyld opmærksom på at det er ulovligt at oplyse forkert alder ved at foretage denne accept.

Proceduren for abonnements hævning

Dit medlemskab hos Nenista.dk bliver automatisk fornyet. På denne måde har du altid adgang, og efter de første 7 dages medlemskab til 0 kr. overgår dit abonnement automatisk til det faste månedsabonnement på DKK 149 pr. måned. Ønskes afmelding skal du logge ind under din profil og trykke “afmeld” hvorefter kundesupporten vil hjælpe dig. Ved et skyldigt beløb Jvf manglende medlemsbetaling eller overholdes sidste rettidige betalingsdag ikke er Nenista berettiget til at udsende rykker og der pålægges et rykkergebyr på 100 kr. Ved fortsat manglende betaling, vil sagen blive overdraget til retslig inkasso.

Medlemskabet kan hæves uden varsel en gang årligt, grundet prisjusteringer fra leverandører, forsendelsesomkostninger og administrationsomkostninger.

Hvis betaling af medlemskabet ikke sker senest ved forfald, grundet den afvises af Nets, banken, betalingsudbyderen eller af anden årsag, hæves restbeløbet måneden efter, indtil det skyldige beløb er betalt, altså de måneder du har været medlem.

Når dit medlemskab er opsagt vil der ikke blive opkrævet yderligere beløb fra din konto, medmindre du vælger på et senere tidspunkt at genaktivere dit medlemskab hvilket sker ved dit næste køb, da vil et skyldigt beløb manglende medlemsbetaling også blive trukket.

26. FORTRYDELSESRET

Når du handler på Nenista.dk er dit abonnementskøb tilknyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 7 dage, der løber fra det tidspunkt hvor du opretter dit abonnement. Der er kun fortrydelsesret ved aftalens indgåelse, da du har indgået en aftale om et abonnement og ikke i forbindelse med den løbende betaling af dit abonnement. Hvis du vælger at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du returnere de produkter, som du har købt til Nenistas medlemspris, da købet er betinget af, at du på købstidspunktet har et medlemskab til Nenista.dk fordelsklub, som ikke efterfølgende er bortfaldet på grund af din udnyttelse af fortrydelsesretten. Der gælder samme regler for returnering af sådanne produkter, som hvis du havde fortrudt det pågældende køb og de skal sendes retur i uåbnet og i original emballage.

Hvis du fortryder købet af abonnementet, skal du betale for den periode, hvor abonnementet har været i kraft udover en evt. gratis abonnementsperiode. Det vil sige, at der i forbindelse med tilbagebetaling af abonnementsprisen vil blive fratrukket rimelige omkostninger for denne periode. Ved annullering og returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, uåbnet og i original emballage.

Kontakt information:

Skriv til: info@nenista.dk

Tlf: +442036081619

Nenista 2nd, 3rd, 4th floor Aspazijas bulvaris 20 Riga LV-1050 Latvia